Max Clifford z původního týmu pochopil možný přínos kontroverze. Dva z tvůrců původního Grand Theft Auto se v rozhovoru pro Sunday Times rozpomínali o časech, kdy byla slavná série ještě v plenkách. Přiznali přitom, že jejich kolega z PR oddělení Max Clifford dělal, co se dalo, aby hra šokovala co možná nejvíce „správných“ lidí a aby se o ní mluvilo. Výsledkem byla vlna kontroverze, jež se pravděpodobně velmi kladně podepsala na prodejích hry. Dave Jones z původního týmu ve zmíněném rozhovoru zároveň dodává, že podmínkou kontroverzních elementů vždy bylo, aby byly zároveň zábavné.
Sám Clifford si v rozhovoru pro CVG na podobnou taktiku nevzpomíná, každopádně to „zní jako něco, co by udělal.“ Jak tvrdí: „ Za ty roky jsme se do kontroverzních věcí pouštěli, jindy je zase zamítali. Kouknete na ně, všechno to promyslíte a z toho vyjdete. Někdy pracujete s dvojitými standardy některých lidí a jejich pokrytectvím,“ shrnuje Clifford svou PR strategii.