Confirmation

Confirmation

Confirmation

Confirmation

Register
Login
Merry Christmas and Happy New Year to all players!

Je fajn odemykat joby postupně (Průkazy, XP)?

Stiffy's blog
Stiffy Stiffy 16/06/2024
ČauAhoj,

pojďme si popovídat o něčem, co v posledních týdnech/měsíci strhlo vlnu nevole. A stále i do dnešního dne na to neustále narážíme a čteme o tom, jak je to špatné a že určití hráči kvůli tomu přestávají hrát (přestože dál každý den hrají, divné?). Takových "kontroverzních" rozhodnutí bylo na portálu za ty roky už spousta, jistě si hodně z vás vzpomene například na dobu, kdy se začalo omezovat zabíjení. A kdo si dneska vzpomene, že dříve bylo normální zabít stovku hráčů po sobě bez kicku? Málokdo. Tím chci říct, že ač se nám hráčům spousta věcí nemusí líbit, stejně si nakonec zvykneme a přizpůsobíme se změnám. Na začátek musím říct, že se jedná pouze o můj osobní pohled na věc a pouze moje názory, nemluvím za admin tým ani ostatní hráče.

No ale co tu dřív nebylo? Nebyla možnost se vyjádřit, alespoň podle mnohých. Takže já vám dám šanci, pojďte podiskutovat v komentářích pod příspěvkem, zaargumentujme si a podělme se o své názory na tuto problematiku. A kdo ví, pokud z toho vzejde něco konstruktivního, třeba se dočkáme změn k vaší spokojenosti. Takže:
Je opravdu dobrý nápad určité joby odemykat postupně a vyžadovat zkušenosti z jiných jobů? Případně můžeme zapojit i nutnost řidičských průkazů.


U některých jobů nyní potřebujete řidičské, lodní, pilotní nebo zbrojní průkazy - viz /jobs.
U některých jobů nyní potřebujete splnit zkušenosti u jiného jobu, abyste jej mohli spustit, více info v /jobs.

Asi by nebylo třeba to dále rozvádět, protože z popisu a zkušeností na serveru je to jasné. Ale pojďme alespoň v krátkosti. U jobů je tedy nutnost vlastnit řidičské průkazy, které uděláte v řidičských školách - pro někoho jednoduchá věc a rychlovka, pro jiné neustálé opakování pro porušování předpisů. Je to složité na splnění? Nedokážu posoudit, napoprvé se mi to nepodařilo, napodruhé, když jsem sledoval NPC přede mnou, už ano. Je to zdlouhavé? Ano, ale proč na chvíli nezpomalit? Při skutečných jízdách taky kvůli instruktorovi držím volant oběma rukama a neustále koukám do zrcátek, i když v realitě tak nikdo neřídí. A ano, můžete namítat, že argument "realitou" nedává smysl u hry, kde se zabíjíme na denním pořádku nebo jak mi jeden chytrý uživatel napsal, kde policista zatýká stiskem altu a nemusí hráče donutit vystoupit a dát mu pouta (nevím jak by to udělal v Pawnu nebo Lua, ale asi má point?). Souhlasím, ale dá se na to pohlížet různými pohledy a hlavně to neuvádím jako argument, spíš příklad mého přístupu k dané věci. Stejně tak bych mohl namítat další možnosti jak hráče donutit dělat něco jiného, než jen neustále opakovat ty samé činnosti. Ale k tomuto se dostanu později.

Joby a nutnost zkušeností je další ošemetné téma, určitě víc řešené než řidičáky. Máme tu stížnosti, že nedává smysl policistu odemykat až po splnění zkušeností u bezpečnostního pracovníka. Nebo že nedává smysl nutnost mít uklízeče k tomu, abyste mohli dělat popeláře (i když tady mi to tedy smysl dává stoprocentně). Mě osobně to tedy netrápí, protože hráč, co na serveru hraje x let, by nějaké ty joby mít splněné měl - nebudu ale pokrytec a přiznám, že jsem hrál ještě v době, kdy byla možnost si nějaké zkušenosti na začátek koupit v herním obchodě (tuším 2010, boomer alert) - u novějších jobů to fungovat samozřejmě už nemohlo, stejně tak na jiných serverech. No a pozitiva za mě? Určitě fakt, že méně využívané joby (nebo třeba absolutně nevyužívané joby) teď hráči dostanou za úkol vyzkoušet, a tím se jim daný job může zalíbit. Pokud hráč job nikdy nevyzkouší a nic ho k tomu nedonutí, nemůže vlastně zjistit, zda by ho daný job bavil. A můžu říct, že třeba traktůrek na sekání trávy jsem si osobně oblíbil a jezdím s ním sundávat gangstery. Když se vrátím k bodu výše, stejně tak s řidičáky. Jsou hráči, kteří řídí jen auta a nikdy nesednou na motorku nebo do nákladního vozidla, takhle jsou "donuceni" si to alespoň vyzkoušet.

Argumentovat se tady dá samozřejmě počtem minimálních zkušeností. Začali jsme na 100, po vlně kritiky se to snížilo na 50. 50 zkušeností u jobu je otázka hodinky, ale samozřejmě chápu, že pro nováčka nebo hráče, co hraje pár hodin měsíčně, to může být bolestivé. Přesto ale stížnosti sleduji hlavně od hráčů, co denně na serverech tráví 10 hodin a více. Neříkejte mi, že je to tak velký problém si párkrát udělat otočku na traktůrku nebo ve sweeperu. Přestože jsem schopný ten argument pochopit, můj osobní názor je takový, že si my hráči těžko zvykáme na změny, máme rádi náš komfort, to, že uděláme CEO job a splníme věci do BP (kde najednou nikomu plnit joby nevadí, co?). To je takový problém dneska hrát jen pro zábavu, a ne automaticky, protože chci získat něco v BP nebo třeba tokeny ze soutěže? Pak je tu tedy další úvaha, zničily tedy soutěže o tokeny kouzlo prozkoumávání jobů a featur bez nároku na odměnu (s výjimkou dolarů samozřejmě)? Ale to bychom tu asi byli do zítra, takže třeba někdy příště

Můžeme se tedy bavit o dalším snižování? Nebo je za vás 50 zkušeností adekvátních?

Já jen prosím, aby se nikdo nebál slušně reagovat a vyjádřit svůj nesouhlas. Není pravdou, i když se hráče určití lidé snaží přesvědčit o opaku, že dostane někdo ban za názor. Už jsem to několikrát zmiňoval na streamech, hodně záleží na tom, jak svůj názor podáte. Takže je rozdíl mezi "je to totální sr**ka, admini jsou i**oti a tenhle se chová jak *doplň jméno slavného rakouského malíře*" a "nesouhlasím s updatem, za mě je to moc zdlouhavé a osobně se mi to nelíbí protože ...". A jak je známo, já jsem ten poslední, kdo by vás cenzuroval, vždy komunikuji se všemi bez rozdílu a nemám problém sdílet své, někdy hodně nepopulární, názory. Podobné updaty je lepší probírat až nějaký čas poté, co jsou zavedeny, hráči i členové AT si stihnou udělat obrázek sami a třeba vyzkoušet nový systém. Proto až teď. Takže hurá diskutovat!
12
383

Comments (17)

RodMart
RodMart Administrator Hawg Level 122 21/06/2024 06:58 PM
Sensione ty vogoč, o co gou :D, pokud prostě nechceš peníze tak udělej tohle: takový praktický návod pro tebe, protože evidentně nemáš rád ekonomiku ani peníze ani bonusy:
Kup si prostě náhodné balíčky, a budeš z 1miliardy třeba na 200milionech, specky prodej v LSC za 10% ceny a za zbytek peněz kup minigun a vystřílej to do oblohy..... A jsi z miliardy na 0, budeš spokojenější?. Ano je to "zvrácené" ale prostě to jen odkazuje, že na toto nemá cenu argumentovat, niCe přece do ekonomiky vidí, a uzná za vhodné, když bude potřeba zásah, to prostě je fakt zbytečné.

A ten blog je úplně o něčem jiném než o ekonomice, kdyby jsi např spíš napsal jak se ti líbí to odemykání jobů o co tu prakticky gou.
Sensione
Sensione Scam Artist Level 33 21/06/2024 06:25 PM
Ne, nikdo se k tomu nevyjadril, protoze naproste vetsine hracu tvuj napad prijde rovnez nesmyslny, viz vysledky dnesniho hlasovaniNikde som nepísal zruš všetky bonusy Napísal som ti že díky tomu že je tam tolko bonusov a hráči ich kombinuju a zarábajú o dosť viacej penazi ako minú.
za pevne stanovene ceny, ktere se nemeni uz nekolik let.Pri joboch sa zvyšovali odmeny takže hráči zarábajú viacej a všetko stojí rovnako takže idú stále viac a viac do plusu.
Pokud by neco inflaci vyresilo, tak by to bylo snizovani penezni zasobyNo nemá sa moc kde znižovať nakoľko ako si sam písal stačí mi na hranie jedno auto kde si uložím ammo a jedna garáž kde mam auto. tak neviem čo ma znižiť penezni zasoby.
Proto si svoje navrhy nech pro sebe, protoze o hloupe rady a napady opravdu nikdo z nas nestojiPokial nezavedieš nejaké poplatky jak si písal napríklad na /prodat a /aukce tak sa do penezni zasoby budu nonstop sypať nové peniaze a zachviľu ich bude mat každý viac než dosť.
V poriadku ukončime túto debatu kde si aj tak ty stále myslíš že som agent od konkurencie ktorý ti ide uškodiť pritom na konkurencii ani nehrávam.
Pirush
Pirush Administrator Butcher Level 128 21/06/2024 04:32 PM
Je pravda, že na serveru za mého působení proběhla velká řada změn. Každou změnu lze samozřejmě vnímat mnoha způsoby. Kolikrát je to strach ze změny, ale čas nám ukáže, že to vlastně bylo dobré rozhodnutí a že se nám daná věc zalíbí.

Konkrétně na případu "počet minimálních zkušeností". Jak sám zmiňuješ začalo se na 100, některým hráčům to přišlo v pohodě, některým naopak dost. Limit se snížil na 50 a myslím, že se tím krásně ukázalo, že se jedná o adekvátní zkušenosti. 50 zkušeností člověk zvládne udělat hravě a myslím, že ho to nijak neomezí, i pokud chce dělat právě třeba jeden job. A hráče, které baví naopak postupovat podle nějaké linie, nějak se vyvíjet, tak si myslím, že si v tom také našli své.
Takže tímto krokem bych řekl, že je to výhra pro všechny.

Můžeme být rádi, že někdo tomu obětuje čas, peníze a další prostředky pro neustálé zlepšování.
niCe
niCe Lead Manager Legendary player Level 338 20/06/2024 11:36 PM
Preto sa tu nikdo k ničomu nevyjadril
Ne, nikdo se k tomu nevyjadril, protoze naproste vetsine hracu tvuj napad prijde rovnez nesmyslny, viz vysledky dnesniho hlasovani ;)

S ekonomikou zadny problem neni, jedine co je "predrazene" je to, co si prodavaji hraci mezi sebou - domy a "specialni" vozidla. Ani jedno z toho pro hrani potreba neni - misto domu lze koupit mnohem levnejsi garaze a davat miliardu za jinak obarvene policejni vozidlo je rovnez znamka hlouposti. Cokoliv jineho jako vozidla, skiny, zbrane, kancelare, garaze, tuning, vylepseni domu a dalsi veci pro hrani lze koupit primo za herni penize za pevne stanovene ceny, ktere se nemeni uz nekolik let.

I pokud by na serveru byla nejaka neprijatelna inflace, ktera by vyzadovala zasah, tak v ekonomice, kde vetsina cen je pevne stanovena, je naprosto imbecilni rozhodnuti resit to snizenim prijmu, ktere nejsou pricinou inflace, pricinou inflace je penezni zasoba, ktera se snizenim prijmu nesnizi, ale zustane, jaka je. Takze tvuj velice inteligentni navrh by zpusobil jen to, ze by naprosta vetsina hracu mela mnohonasobne horsi moznost vydelat nejake penize, a k reseni inflace by to stejne nijak nepomohlo. Tolik asi k tvym naivnim predstavam, jak resit inflaci na jakemkoliv hernim serveru.

Pokud by neco inflaci vyresilo, tak by to bylo snizovani penezni zasoby - zdrazeni prodlouzeni domu, zbrani, zavedeni poplatku za prodej pres /aukce a /prodat ve vysi 10% ceny a podobne. Zavest se to muze, ale obavam se, ze takova opatreni vetsina hracu nechce, protoze stav ekonomiky neni takovy, aby vyzadoval tolik razantnich zmen. A jak uz jsem rekl, nemyslim si, ze drahe domy a policejni vozidla s jinymi barvickami jsou symptomy "pretizene" ekonomiky, jak ty jsi to suverenne nazval.

Duvod, proc doslo ke zdrazeni domu a specialnich vozidel, ktere si mezi sebou prodavaji hraci, bylo preprodavani a kseftovani, jak uz jsem zminoval - muzou za to sami hraci. Nekdo koupil dum za 100M a pak mel potrebu prodat ho za vice nez 100M, aby na tom vydelal. Prodal ho nekomu dalsimu za 150M, ten dalsi ho prodal opet za 200M a tak dale, cena se postupne navysovala a kazdemu bylo jedno, ze dany dum nema hodnotu 500M ani 800M, oni ty domy kupovali s tim, ze je prodaji draz a dalsi hraci ty domy za premrstene domy kupovali opet s tim, ze je prodaji jeste draz, se skutecnou hodnotou domu ty prekupnicke ceny nemaji nic spolecneho, takze proto tu mame domy za miliardu, ale ta skutecna hodnota opravdu miliarda neni. Je to jen nafouknuta bublina. Neco jako tulipanova horecka v Holandsku, kdy nekdo za cibuli tulipanu prodal cely dum, protoze vedel, ze hned za ni muze ziskat domy dva. A dnes se tomu smejeme, protoze jeden tulipan opravdu nema cenu jednoho ani dvou domu.

Tim, ze jsou omezene ceny kvuli rozdavani majetku, tak pokud hraci skutecne veri, ze neco ma vyssi, nez serverem nastavenou hodnotu, tak to muzou prodat v aukci, tam limit na konecnou cenu neni, tu urcujou sami prihazujici. Prodejem domu a tech specialnich vozidel v aukci se ukaze jejich skutecna hodnota, ktera bude o dost nizsi nez ty nafouknute ceny, protoze aukce je ultimatni stret nabidky a poptavky. Diky tomuto opatreni tyhle umele bubliny splasknou a ceny se dostanou blize svoji skutecne hodnote.

Proto tvoje hloupe reci, ze se ma tohle opatreni proti rozdavani majetku zrusit, kdyz neprimo resi i ten problem preprodavani, a zaroven tu brecis kvuli stavu ekonomiky, jen vypovida o tom, ze o dane problematice nevis vubec nic, navrhujes dve absolutne protichudne veci a nerozumis tomu. Proto si svoje navrhy nech pro sebe, protoze o hloupe rady a napady opravdu nikdo z nas nestoji, klidne se vrat na konkurencni server, kde mozna podobne hloupym napadum nekdo naslouchat bude, protoze uz v minulosti ukazali, ze naslouchanim davu hloupych hracu jsou schopni ze serveru se 400 hraci online udelat server se 40 hraci a 100 boty online. U nas ale porad vladne rozum a rozvaznost, takze u nas s kazanim debilit opravdu nepochodis.
Sulrii
Sulrii Administrator King of GTA Level 103 20/06/2024 06:07 AM
Ty stejně asi furt nechápeš v čem ten problém rozdávání je, že?
ty stále píšeš ako je to mega velke opatrenie voči rozdávaniu majetku a nič iné :D určite admini riešia denne desiatky prípadov rozdávania majetku.

Za normálních okolností se hráči točí, takže mnoho peněz zůstává na neaktivních účtech. Když někdo, kdo má například přes miliardu a hromadu majetků všechno rozdá, tak právě tím absolutně kurví ekonomiku, protože peníze, co by normálně skoro ,,neexistovali,, sou najednou stále v oběhu. Tady vůbec nejde o to, že by se řešilo nějakých 10 případů denně, ale o to, že každý, kdo končil měl ve zvyku všechny majetky a peníze rozdat, tudíž tím docela dost chcal na tu ekonomiku. Tohle opatření je tu bych řekl právě proto, aby to rozdávání nebylo tak snadné a nemuselo docházet k permanentním trestům za rozdávání a současně to i ulehčí práci AT.
Sensione
Sensione Scam Artist Level 33 19/06/2024 08:59 PM
abychom zrusili vsechny bonusy, aby u nas prestali hrat hraciS tebou sa nedá normálne baviť xDPreto sa tu nikdo k ničomu nevyjadril lebo vedia že to nemá cenu. len som ti písal že ideš tou istou cestou jak u nich kde si hráči nafarmia mega moc penez a viacej penazi do obehu pribúda ako sa odstraňuje.
Nevadi teraz zato môžu obchodnici a ludia čo rozdávali majetok tých ste už zablokovali tak uvidíme kdo bude na vine zase o par mesiacov.
Takze ty jsi vlastne takovy agent konkurencniho serverupulp-fiction20
niCe
niCe Lead Manager Legendary player Level 338 19/06/2024 07:49 PM
Takze ty jsi vlastne takovy agent konkurencniho serveru, bojujici za to, abychom zrusili vsechny bonusy, aby u nas prestali hrat hraci :) Znamenite. Brilantni. Grandiozni.

sheldon13
Sensione
Sensione Scam Artist Level 33 19/06/2024 04:02 PM
Ty tady porad opakujes nejake nesouvisejici uvahy o "pretizene" ekonomice a ja porad nechapu, jak to ma souviset s opatrenim proti rozdavani majetku.ty stále píšeš ako je to mega velke opatrenie voči rozdávaniu majetku a nič iné :D určite admini riešia denne desiatky prípadov rozdávania majetku.
Aha aha. Takze jaka cast toho "mnou vymysleneho ekonomickeho systemu" muze za podle tebe "pretizenou ekonomiku?Napriklad tu https://www.gta-multiplayer.cz/cz/topic/95496/?page=1
Verime, ze novy system bude rovnez motivacni a nebude ruinovat ekonomiku serveru, ktera se potrebuje vratit do strizlivejsich cisel.
Dalej sám si napísal toto:
Da se na serveru vydelat, jen to neni hned. Kdyby kazdy mohl mit behem chvile miliony, dopadlo by to jako na konkurencnim serveru,No a čo tu mame nonstop bonusy,boosty,dotácie na všetky eventy 250k a teraz keď pôjdu ešte aj letné bonusy tak to bude zaujimave to bude zase mega vela penazi do obehu.
A ja se takove debaty opravdu ucastnit nehodlam.Nemusíš sprav svoje mega dobré rozhodnutia ktoré by určite serveru pomohli xD ako tieto.
Bud to zustane tak, jak je to ted a nebo se /prodat a /aukce zrusi uplne a problem bude take vyresen.Toto je presne to čo server potrebuje zrušiť totálne predaje aby si hráči navzájom nič nepredali jak si na toto prišiel?
Sulrii
Sulrii Administrator King of GTA Level 103 19/06/2024 01:21 PM
Neruš táto, ted se probírá ekonomická krize. Nech ho v klidu přemýšlet, at nás může poctít svou moudrostí.

:D :D :D
kde nadávaš na obchodníkovMám na S4 Jefferson se speciálním LVPD, který jsem sice kupoval za 30 mega, ale za 2 miliardy vám to nechám aj s tím domem. Ach, chudáci obchodníci..
Stiffy
Stiffy Motion picture owner Level 143 19/06/2024 07:24 AM
Me spis fascinuje ze se rozjela diskuze o ekonomice, pritom prispevek v blogu je otevreni diskuze o ridicacich/XP pozadavcich na joby.. :D Kazdopadne kdyz uz se to tak hezky nakouslo, taky bych asi chtel ty navrhy na system videt verejne, at si muzou i ostatni udelat nazor.
Show comments 11-17 of 17