Potvrzení

Potvrzení

Potvrzení

Potvrzení

Registrovat se
Přihlásit se

Rozhovor s leaderem Ds

[Ds] Deadsquad Gaming Community
WhiteEight WhiteEight 9.1.2018
Na úvod bych rád poznamenal, že si vážím rozhovor s touto osobou, jelikož co jsem slyšel, tak v minulosti byl Pesna velmi žádaný na různé interview a rozhovory.

1. Zdravíme tě. Mohl by ses nám pro začátek lehce představit ?
Ahoj. Ve hře mě můžeš znát pod přezdívkou Pesna, často mě můžeš potkat na Ds CW/TG serverech nebo na závodních a publich serverech - Adrenalinex, WTLS.

2. Jak a kdy jsi se dostal ke hře GTA San Andreas a následně i k SA:MP ?
Hru jsem prvně spatřil na herní konzoli Playstation 2, kde jsem hrál singleplayer a dělal mise. V tu dobu jsem ještě chodil do školy, a na hru si postupem času našetřil, psal se rok 2008. Postupem času jsem začal hru poznávat a zjistil, že je i na PC verzi, tak jsem si půjčil od souseda instalační CD a začali jsme hrávat multiplayer.

3. Dokážeš si vybavit server, který si poprvé spustil ?
To je snadné, jelikož ho sem tam hraju dodnes. Jedná se o server WTLS, ke kterému mě dovedl právě soused.

4. Jak se celkově díváš a hodnotíš hru SA:MP ? Co tě na ni nejvíce zaujalo ?
Hra na tu dobu výborná, co se grafiky týče, tak určitě výrazný posun vpřed oproti dalších her té doby. Jelikož je tady řeč o multiplayeru, tak mě zaujal rozsah hry, tři velká města a dalších nespočet vesnic a horských oblasti. Nemám moc her odehraných, takže nebudu porovnávat. Každopádně velké plus této hře za provedení a velký rozsah. Hrál jsem pouze San Andreas, tudíž nevím jak to bylo se staršími verzi GTA, jestli byly takto rozsáhle.

5. Hraješ / Hrál si mimo SA:MP nějaké jiné hry ?
Jak jsem již zmiňoval, odehraných her nemám moc, vše co jsem kdy hrál si pamatuji. Singleplayery jsem hrál ve hře Flatout, Spintires a Far Cry. Multiplayerové hry pak pouze Counter Strike:Source a sem tam i hry na ICQ - Slide a lama, Zoopaloola (=

6. Jak jsi se dostal ke zbraním sawn-off a následně i ke hraní CW/TG a měření sil s ostatními clany ?
Na serveru WTLS byla možnost přidat se do gangu. V tu dobu se hrálo především se sawn-off, tak to funguje vlastně i dodnes. Nemohl jsem na ty hráče s M4, tak jsem se to průběžně učil, každopádně většinu jsem se naučil v Saints (první klan). Týmovou hru jsem pochytal předevšim v HoMieS a Ds, ostatně není na tom nic těžkého, stačí jen přemýšlet.

7. Byl zde nějaký klan na SA:MP scéně, do kterého jsi se vždy chtěl dostat nebo který si považoval za "nad-clan", neboli clan, který byl svou vyjímečností, hráči a celkovou kvalitou považován za lepší než ostatní ?
V roce 2009 bylo z čeho vybírat, silných klanů bylo dost a každý měl svoje plusy i mínusy. Avšak klan, do kterého jsem chtěl jít byl HoMieS, jelikož v době kdy jsem začal hrát, HoMieS už bylo tuším rok na scéně. V té době Ds ještě ani neexistovalo. Tehdy, jak jsem byl do této hry zažraný, se mi líbil přístup tohoto klanu v podobě tréningů, nacvičování různých útoku, kombinací apod.

8. Podobná otázka, ale týkající se hráče. Byl zde nějaký hráč na SA:MP scéně, kterého jsi obdivoval, ať už za jeho povahu, dovednosti nebo skill ?
Povahově jsem snad na žádného nenarazil, povahu víceméně ani pořádně nepoznáš skrz virtuální svět. Co se týče dovednosti a skillu taky nikdo, hrál jsem si svoje a nevzpomínám si, že by byl někdy nějaký náznak od někoho něco odkoukat. Jasně, když začínáš je třeba sledovat zkušenější, ale ta hra je tak primitivní, že mi to vše postupem času docházelo samo. Začal jsem hrát samp v nejlepších letech této hry, klanů bylo strašně moc, a aktivita byla úplně jinde než je dnes.

9. Jsi jeden z těch hráčů, který SA:MP hraje již nějaký ten pátek. Zažil si éru let 2008, 2009 a 2010. Dokážeš nám tu popsat, kolik věcí se za tu dobu změnilo ? Jak hodnotíš nynější scénu, je to horší nebo lepší ?
Dobrá otázka, ale také hodně rozsáhla a kdybych měl vypsat vše, co se změnilo k lepšímu či horšímu, strávil bych tady hodně času. Každopádně se tato hra hodně zhoršila, a to hlavně v komunitě. Chtěl bych vidět nějaký věkový graf v roce 2009 a v roce 2018, myslím si, že rozdíl by byl razantní a právě tento faktor je jeden z důvodu proč tato hra tolik klesla. Další z hlavních faktoru jsou cheaty, tedy nepovolené programy, které tě zvyhodňují nad ostatními. Tehdy, cheaty nebyly takto rozsáhle, bylo jich pár a v omezeném množství, a za určitých okolností byly velmi nápadné, a tedy snadno rozeznatelné. Dnes, z jednoho cheatu je tu dalších 10 verzí, no hnus, dále to rozebírat nechci, myslím si, že každý hráč věnující se run weapon skillu to ví.

10. Dokázal by sis vybavit, ve kterých všech klanech si měl tu čest být, a ve kterém jsi se cítil nejlépe ? (Mimo Ds / Deadsquad)
Klanů jsem vystřídal poměrně dost, ačkoliv několik let působím právě v Ds. Můj úplně první klan byl Saints, parta nezkušených hráčů, dostávali jsme celkem dost proti většině klanů, nehráli jsme žádně TG, nic. Není čas popisovat všechny klany, ve kterých jsem byl, proto to vezmu po lopatě a pouze je vypíšu. Jednalo se o tyto klany.
• Saints, EwS, Ds - DX, art, HoMieS (2x).
To jsou klany které si pamatuju, je možné, že byl ještě nějaký.

11. Asi v polovině roku 2014 (tuším, že to byl SA:MP client 0.3z) vývojáři SA:MP přišli s novinkou, tou bylo změna hitbox systému, tzv. Skinshot. Mnoho starých hráčů kvůli tomu přestalo i aktivně hrát, jelikož to považovali za blbost. Nicméně v CZ/SK, se tento trend udržel a běžně se na tomto systému hrají i ClanWary, kdežto v zahraničí to nenajdeš. Jak to vidíš konkrétně ty ? Který z těchto dvou systému je pro tebe přijatelnější ?
Ano, jsem taky jeden ze zastánců starší verze, tedy Lagshotu, ale přišlo něco nového a je třeba to příjmout a podřídit se tomu. V této době už moc aktivních hráčů Lagshotu nebylo, proto ani nebylo možné shodnout se, že je lepší pro CZ/SK hráče Lagshot. Stačilo pouze, aby se většina klanů shodla na starší typ hry a mohlo to být vše jinak, ovšem při změně na Skinshot se otevřela větší možnost cheatovat, a to je pravděpodobně pro dnešní komunitu lepší. Ds dodnes nabízí ostatním soupeřům hru na Lagshotu, ale všichni dávají přednost Skinshotu, ačkoliv se nám párkrát ještě v roce 2017 podařilo odehrát několik zápasů na Lagshotu, poslední byl s klanem BsK / Baby sú Kurvy, který vznikl někdy v letech 2010, tedy ještě malá hrstka zastánců starší verze.

Pro čtenáře, kteří nevidí rozdíl mezi skinshotem a lagshotem:
Skinshot = hlavní hitbox - ve středu skinu až lehce za skinem
Lagshot = hlavní hitbox - před skinem nebo směrem proti skinu

12. Též jsi známý jako výtečný závodník. V nicku nosíš také clantag LSR. Mohl bys nám povědět více o tomto závodním teamu - jak jsi se tam dostal atp. ? Jak to nyní vypadá s RaceWary ?
K tomuto klanu jsem se dostal přes server AdrenalineX, kde LSR hrávají. Pro upřesnění, AdrenalineX je celosvětový závodní SA:MP server, který nabízí přes 7 000 závodních tratí. LSR, celý název klanu Light Speed Racers, nebyl můj první závodní klan, tím byl klan SRS, nově začínající klan, tudíž něco pro mě. Postupem času jsem se zlepšoval a chtěl zkusit šanci v LSR, i když jsem moc nepočítal, že dostanu nějakou, aspoň malou šanci, no byl jsem překvapený, když mi všichni členi klanu napsali "ano". Jak v SRS, tak v LSR se mnou nebyl žádný CZ/SK hráč, tím narážím i na ten fakt, že závodění v SA:MP se naše komunita moc nevěnuje nebo o tom neví. Důvod proč jsem nevěřil, že se do tohoto klanu dostanu byl jednoduchý. LSR v tu dobu byl druhý nejlepší závodní klan v SA:MP a s klidem můžu přiznat, že jsem v tu dobu byl jeden z nejslabších článku. Každopádně přihlášku jsem podával v roce 2014, aktivita ještě byla v pohodě. Dnes je klan LSR neaktivní, a nic nenaznačuje tomu, že by měl být zpět v aktivitě. Důvod neaktivity je narození potomka leaderovi klanu. Nicméně, já i pár dalších členů LSR přijde i dnes na AdrenalineX zajezdit.

13. To nás nejspíš přivádí i k další otázce. Jsi Clan Leader Ds, momentálně jednoho z nejkvalitnějších klanů, který působí aktivně na CZ/SK scéně. Kde jsi poprvé uviděl tento klan, a jak si se k němu dostal a následně i do vedení ?
Všechny tyto otázky jsou pro mě rozsáhle, nelze odpovědět na vše a nemůžu napsat vše co chci, takže zkráceně. Ds / Deadsquad vzniklo na WTLS serveru, založil ho DoDo a hráč pod nickem Fr1sco. Postupem času Ds odehrálo +/- 30 CW's a pak se vedení Ds a DX / DetriX shodlo na tom, že se spojí. Ds víceméně zaniklo a členi se spojili s DX a hráli dále pod tímto klanem. Bohužel netrvalo to déle, jak pár měsíců a DX šlo do neaktivity a úplně přestalo hrát. Začátkem roku 2010 jsem přišel s tím, že Ds obnovím, byl jsem s Dodem v kontaktu a domluvili jsme se. Ovšem obnovení proběhlo už bez Doda, neměl zájem klan obnovit, začal hrát CoD. Během roku 2011 jsem se stal leadrem. Ano, bylo to s tímto klanem komplikované a nejisté, ovšem od roku 2011 jsme šli snad jednou do neaktivity, avšak za pár měsíců se vrátili a táhneme to takto dodnes.

14. Co Ds / Deadsquad pro tebe znamená ? Dokážeš potvrdit hypotézu ohledně toho, že patří k nejkvalitnějším klanům ?
Jedná se především o tu partu v klanu, až na druhém místě je hra. Náš klan se stále skládá z hráčů roku 2009 (ne-li ještě starší) a většina je aktivní dodnes, s ostatními jsme stále v kontaktu. Ačkoliv to bude znít namyšleně, tak si stojím za tím, že Ds patří mezi ty nejkvalitnější klany v SA:MP. Už jen pár hráčů si může pamatovat naše nejlepší roky, ti nový si o nás můžou už jen přečíst a podívat se na naše statistiky a historii klanu která potvrzuje, že tam patříme.

15. Kromě hraní s run zbraněmi (Sawn-off, Tec9...) se Ds / Deadsquad zaměřuje také na hru s walk zbraněmi (A/D). Je známo, že většinou hraješ na pozici snipera. Co konkrétně tebe baví více (Run/Walk) a proč ?
Ano bylo pár náznaků, že začneme pořádně hrát i walk, každopádně jsem nechtěl, abychom na druhou stranu přestali úplně hrát run, proto jsem udělal squady a walk squad přenechal squad leadrovi. Z počátku jsem byl spíše doplňující hráč, náhradník, časem mě to začalo bavit se sniperkou, sem tam jsem i něco trefil. Nicméně walk bylo jen takov´doplňující, protože Ds se věnuje a věnovalo především run weap. skillu. Ačkoliv mě walk začal bavit, tak jsme to ukončili, nestíhalo se hrát obojí, a ke všemu ve walku byla vysoká konkurence které jsme se nemohli rovnat. Jestli bych si měl vybrat mezi runem a walkem, tak sáhnu po runu. Nehledě na to, jestli mě baví nebo ne, Ds klan na něm vznikl a také na něm skončí. Víceméně tuto hru hraju už jen kvůli tomuto klanu a především partě v něm. Takže jestli mě run baví ? Ano, ale pouze v tomto klanu, s těmito lidmi.

16. V Ds / Deadsquad jsi strávil v podstatě celou svou hráčskou kariéru. Zažil jsi příchody i odchody mnoha hráčů. Ovšem mezi hráče, kteří v Ds / Deadsquad působí nejdéle jsou Smouky a Lanik. Jaký máš vztah s těmito hráči, popř. dostalo se to někdy i do takové fáze, že by se diskutovalo o zrušení klanu ?
S oběma jsem stále v kontaktu a v Ds jsme neměli nikdy žádné problémy mezi sebou a když ano, s klidem se vyřešily. Oba tito zmiňovaní, byli ACL's a s klidem můžu říct, že jsme se o tom, jestli to utnem, nikdy nebavili. V době kdy byli tito hráči aktivní, byla aktivní i SA:MP scéna a cheaty to nebylo smrdět, jako dnes, tudíž nebyl důvod toto téma zahajovat, ačkoliv přiznávám, že s nynějším ACL Iconnem jsme toto téma probírali už několikrát, ale vždy jsme došli k závěru, že dokud jsme všichni v klanu v kontaktu a sem tam spolu zahrajeme, tak klan necháme běžet dále i přes to, že tato hra se už blíží ke svému "konci".

17. Dokázal bys sis vybavit 3 nejtěžší zápasy, které si kdy za Ds odehrál a proti kterým klanům ?
Těžkých zápasu bylo nespočet. Když začínáš není nic lehkého, každopádně největší rivalové byli HoMieS, RST a RaS. S těmito třemi jsme tuším odehráli nejvíc zápasu a score je +/- vyrovnané, krom HoMieS. Nad těmi se nám podařilo vyhrát pouze jednou, jelikož to byly ještě časy, kdy se Ds rozrůstalo a HoMieS se skládalo ze spousty zkušených hráčů.

18. Co si myslíš o vztazích Ds mezi ostatními clany? Starším hráčům byly známé zejména napjaté vztahy mezi RST a RaS, můžeš nám k tomu něco říct ?
Vztahy mezi klany nejsou pozitivní, ale to je logické, rivalita nechybí ani v této hře. Bylo nespočet hádek a dohadů, ale to vše k této hře patří, každopádně, dnes bychom se tomu všichni zasmáli. Jak už jsem psal, RaS a RST byly mezi klany, se kterýma jsme odehráli nejvíc a proto bylo známo, že to mezi těmito třemi klany jiskří. Zápasy byly vyrovnané, a nikdo z jakéhokoliv klanu si nechtěl připustit fakt, že je slabší.

19. Po roce 2013 se Ds rozhodlo o projekt s názvem Clanlist. Co vás konkrétně přimělo k tomuto kroku ?
Clanlist od Ds funguje především pro aktuální stav SA:MP scény, co se klanů týče, ale také pomáhá ostatním klanům k domluvení zápasů. V seznamu je přehledně vypsané, který klan je aktuálně aktivní a který ne, vč. webu klanu. Do roku 2012 se o tyto statistiky starali hráči z BsK, pak ale web clanlistu skončil a Ds na to navázalo. Vytvořili vlastní web, vlastní databázi a sem tam uděláme nějaký turnaj o ceny pro hráče.

20. Ve kterém období se domníváš, že se Ds dařilo nejvíce ?
To můžu říct přesně. Ještě když jsem byl do toho tak zažraný, tak jsem si každý rok vedl statistiky klanu a tato statistika ukazuje, že nejlepší rok pro náš klan byl 2013, kdy jsme odehráli 113 zápasu a z toho 97 vyhráli a 2x remizovali. Ještě v tento rok byla poměrně velká konkurence, takže tato čísla nejsou špatná.

21. Má podle tebe v nynější době tj. 2018 - Ds nějakou konkurenci v oblasti run weapon skillu ?
V dnešním hraní už se těžko mluví o konkurenci, jediné co vím je, že bych dal ruku do ohně za to, že v Ds hrají všichni bez cheatu či jakýchkoliv nepovolených programu. Otázka zní, kdo tohle může v dnešní době říct o svém klanu, když ¾ hráčů z klanu ani nezná. Dnes, když střelím, hraje run weapon třeba 30 hráčů a tito hráči vytvářejí nové klany a chodí z jednoho do druhého, i to je náznak toho, že tato hra se blíží ke svému "konci".

22. Nyní jsme u konce rozhovoru. Děkuji ti za čas a přeji mnoho dalších úspěchů, jak v této hře, tak i v životě.
=)
34
377

Komentáře (4)

WhiteEight
WhiteEight Legendární hráč Level 81 13.1.2018 21:50
TAFFIK27
TAFFIK27 Administrátor Level 136 13.1.2018 12:05
404AndyNotFound
404AndyNotFound Level 129 10.1.2018 10:55
LeKySs
LeKySs Hrdlořez Level 145 9.1.2018 21:35
pěkné počteníčko

Nedávní přispěvatelé

Poslední příspěvek Orientační manifest o SA-MP